سیمین بانو

گل نمک خانم

جمعه, ۱۲ دی ۱۳۹۳، ۰۲:۰۴ ب.ظ

الان که به دو ماه پیش فکر میکنم میبینم واقعا بهشت زیر پای مادران است و اگر اون دنیا رفتیم و نبود جای بسی تعجب دارد، گل نمک خانم الان دو ماهه شده و با نمک تر از روزهای اولش، ریزه بود برای همین نمیشد بغلش کرد و بر عکس الان از درشتی نمیشه بغلش کرد، خدا رو شکر بابت این نعمت ریزه میزه که با کلی مشقت پا به دنیای آدم بزرگ ها گذاشت. من که گوشه ای از عشقم مال بچه هاست گل نمک و خیلی دوست دارم و مدام از عشق خود برایش مایه میزارم و کلی خرت و پرت رنگی ونگی و کتاب میخرم، وقتی با او بازی میکنم مادرجان میگوید: میخوای آتیش پارشه عین خودت :| و من نیز قبل بدو تولد او این نقشه به ظاهر شوم را در سر داشتم که آتیش پاره ای شود لنگه خاله خانم جانش :) زندگی میگذرد زودتر از از آنچه فکرش را بکنی هنوز حال و هوای قبل تولد گل نمک از سرم نیوفتاده که دو ماه گذشت. یک عنایت خاص بین من و بچه ها وجود دارد دارد به طوری که تو مدتی که پیش مادر گل نمک بودم از خاله ریزه فاصله گرفتم و بعد اندی مدت با آغوش باز از هم پذیرایی کردیم و از الان شاگرد من شده و در حال یادگیری هنرهای من است. من میگم چقدر خوب میشه آدم یک دنده نباشه و حرف حرف خودش نباشه و کمی احترام کمی ترجیحا برای حرف ها و پیشنهادات دیگران قائل باشه، اینجوری زندگی بیشتر شیرین تر میشه بدون در آوردن اشک کسی. برای تولد مادر گل نمک که دو ماه پیش بود دسته گلی خریدم مصنوعی که هیچ کس بر مصنوعی بودن اون قانع نبود دست خودم درد نکند با انتخاب گل هایم :) و بازم گوشه ایی از عشقم مال گل هاست خصوصا گل رز قرمز طبیعی که بوته حیاط دانشگاه از دستم عاصیست :| گفتم دانشگاه بعد ی ترم استراحت دوباره باز میگردم تا در عرض دو سال کارشناس شوم، کنارش هم به هنر مورد علاقه ام نقاشی میپردازم همراه شاگردم خاله ریزه :) البته همه این ها به کنار وقتیم میمونه واسه کمی هنر آشپزی و پخت نان های داغ بوسنی لپیجا سر صبح، و گوشه دیگر از عشق من مطعلق به آشپزی خصوصا نان های داغ سر صبح است که انرژی خاصی اول صبح حواله روح و جان ما میکند :) به گفته خودم در خانه آینده تنها مکانی که میتواند کانون زندگی مرا گرمتر مکان های دیگر کند قلب خانه آشپزخانه است به دلیل اینکه من بسیار آن را دوست دارم و از اینکه نان خانه خودم را با دست و عشق و محبت نثار خانواده ام کنم بسیار احساس غرور و لذت میکنم. گاهی به خودم میگویم به آقای آینده ام حسودیم میشود بخاطر داشتن چنین خانمی :) و من همچنان قلبی آکنده از مهربانی و عشق دارم و خواهم داشت بدون توجه به خار های پیش روی گل رز زندگیم.

 

دست های گل نمک

 

دست

عروسک از مازیار فلاحی منو یاد عروسک های خود میاندازد که در جعبه بطور فشرده گنجاندیده شده اند!


 

 

 

 

  • سیمین فراز

نظرات  (۷)

  • حدیث سامی
  • سلام... خیلی خوب بود... :)
    عزیز دلم دستاشو پسر دائی من هم ب دنیا اومد الان 18.19 روزشه... البته اینقد گرفتارم ک 3روزش بود دیدمشو دیگه ندیدمش..

    آشپزی رو دوست داری؟؟
    عشق ب بچه و گلو نقاشیو با هم مشترکیم ولی آشپزی رو ن البته یجورائی داره ازش خوشم میاد.. :)
    ای گل نمک خانوم اسمش چی شد؟؟ آوین؟؟

    عزیزم
    الهی گل نمک با دستهای پرتوانش گره های زندگیشو قشنگ ببافه به زیبای انگشتان ظریفش...:)
    ای منتظران گنج نهان می آید
    آرامش جان عاشقان می آید
    بر بام سحر طلایه داران ظهور
    گفتند که صاحب الزمان می آید
    عید امامت و ولایت مولایمان امام زمان(عج) مبارک

  • حدیث سامی

  • سلام سیمین جون...
    خودت کدبانویی شاید اسم این نون رو هم شنیده باشی.. ی نون ارمنی ب اسم گاتا هستش .. دیدمش گفتم بگم درست کنی .. درست کردی عکسشو بذار..
    مواد مورد نیاز برای خمیر گاتا:


    •    500 تا 550 گرم آرد

    •    250 گرم کره

    •    125 میلی لیتر شیر

    •    20 گرم شکر

    •    3 تا تخم مرغ  

    •    نصف قاشق چایخوری مایه خمیر

    •    یک چهارم قاشق چایخوری بیکینگ پودر

    •    نمک رو هم یه ذره نشونش بدین

    طرز تهیه

    1.    همیشه  کره رو چند ساعت قبل از شروع پخت و پز از یخچال دربیاورید تا به دمای محیط برسه .

    2.    تخم مرغ‌ها، کره، مایه خمیر،نمک، بیکینگ پودرو شیر را در ظرف میریزیم و چند دقیقه ای هم میزنیم تا کره خوب وا بره. بعد آرد الک شده رو یواش یواش به این مخلوط عجیب و غریب اضافه میکنیم. با دست هم بزنید و اگر خمیر زیادی شله بهش آرد اضافه کنید. بعد خمیر رو به یه سطح آردپاشی شده منتقل کنید و خوب خمیر رو ورز بدین.

    3.    خوب که خمیر رو ورز دادین به یه ظرف تمیز منتقلش کنید. و یکی دو ساعتی کنار بگذارید.

    مواد داخل گاتا

    •    100 گرم آرد تفت داده شده

    •    175 گرم کره

    •    60 گرم شکر

    •    دارچین،  پودر هل، مخلوط ادویه های دیگه هر چقدر دست دارید

    •    گردو و یا هر مغزینه دیگه ای باز هم هرچقدر دوست دارید

    طرز تهیه

    1.    کره و شکر را با همزن برقی خوب بزنید تا سبک بشه. بعد آرد تفت داده شده رو اضافه کنید تا یک خمیر لطیف به دست بیاد. بعد ادویه ها و مغزینه ها تون رو اضافه کنید و خوب با دست هم بزنید. خمیر رو بزارید تو یخچال تا خودش رو بگیره نیم ساعت بسه.

    2.    درباره آرد اگر تفتش ندید بوی خامی آدر توی شیرینی باقی میمونه.

    3.    یه تیکه خمیر بردارید و گردش کنید بعد با وردنه صافش کنید و حالا یک تیکه از مغز گاتا رو بردارید و گلوله کنید و بزارید روی خمیر گاتا و خمیر رو جمع کنید و بعد دوباره روش وردنه  بکشید ولی خیلی نازکش نکنید. حالابه  یک زرده تخم مرغ یه قاشق شیر بزنید و و خوب همش بزنید و با قلم مو بمالید روی گاتاها. فر رو روی دمای 200 درجه سانتیگراد بزارید و برای نیم ساعت گاتاها رو بزارید توش.

    4.    یکی دیگر از روشهای پیچیدن گاتا: یه تیکه بزرگ خمیر بردارید و مثل یه مستطیل شکلش بدید و خوب با وردنه روش برید ولی خیلی نازکش نکنید.حالا مغز گاتا رو بزارید روش و سه تا تا بزنید.

    5.    گاتای خوشمزه حاضر است. با چای یا قهوه نوش جان کنید.
    تشکر از محبت حضرتعالی.
    شعر قشنگی بود از مازیار فلاحی عزیز..
    سلام مهندس
    +
    ان شاء الله خدا چند تا از این عروسک ها بهت بده

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی